KEUKEN Panqueques

Er zijn argumenten om deze rubriek om te dopen naar iets als 'Julie faalt per hoge uitzondering niet', maar dat is enerzijds iets te lang om dan de titel van het recept nog te kunnen lezen - en anderzijds misschien net iets te negatief voor mijn zelfbeeld. Dat terzijde zijn er dagen waarop ik mezelf eens niet uit mijn bed dien te hijsen alsof er net drie vrachtwagens, een tractor en een pantserwagen over mij zijn gereden, en op die dagen gebeuren er klaarblijkelijk ook andere mirakels.


De ochtend van dit geslaagde kookexperiment, was een goede ochtend (ik zou haast van een succes durven spreken). Omdat er misschien nog mensen rondlopen die net als ik dachten dat het succesvol bakken van een glutenvrije pannenkoek een culinair diploma vereiste, wou ik dit korte recept even delen.

BENODIGDHEDEN
250 gram glutenvrije bloem (ik gebruikte die van Schär)
1 zakje vanillesuiker
3 eieren
5 dl melk
kokosolie
een mengkom
een klopper
een zeef
een pan

BEREIDING
Zeef de bloem en vanillesuiker in een mengkom. Maak in het midden een kuiltje en breek daarin de drie eieren. Meng alles goed onder elkaar. Voeg vervolgens de helft van de melk (2,5 dl is dat, jazeker) toe en klop alles tot een smeuïg geheel. Voeg ten slotte de overige 2,5 dl melk toe en meng nog een laatste keer alles goed onder elkaar. Bak de pannenkoeken in een kleine warme pan in kokosolie, et voila!


Bon appétit et bon weekend, quoi!

Reacties